Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest poznanie specyfiki sytuacji międzyludzkiej jaką jest konflikt, wyćwiczenie umiejętności zarządzania konfliktem i konstruktywnego rozwiązywania go. Szkolenie ma też na celu zmianę sposobu postrzegania konfliktu przez uczestników - ukazanie konfliktu jako szansy na rozwój, współprace i polepszenie relacji a nie tylko zagrożenia i walki.
PROGRAM:
- Czym jest konflikt?
- Teoria konfliktu - tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt;
- Skąd się biorą konflikty? Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych;
- Poziomy i przebieg konfliktu;
- Zachowania uczestników konfliktu;
- Rodzaje konfliktów w organizacji;
- Konflikt jako nieodłączny element zespołu;
- Rozwiązywanie konfliktów;
- Umiejętności psychospołeczne pomocne w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów;
- Rola postrzegania i interpretacji w rozwiązywaniu konfliktów;
- Style komunikacji – jak rozmawiają strony konfliktu?
- Różne strategie rozwiązywania konfliktów;