Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest poznanie specyfiki sytuacji międzyludzkiej jaką jest konflikt, wyćwiczenie umiejętności zarządzania konfliktem i konstruktywnego rozwiązywania go. Szkolenie ma też na celu zmianę sposobu postrzegania konfliktu przez uczestników - ukazanie konfliktu jako szansy na rozwój, współprace i polepszenie relacji a nie tylko zagrożenia i walki.

PROGRAM:

  • Czym jest konflikt?
  • Teoria konfliktu - tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt;
  • Skąd się biorą konflikty? Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych;
  • Poziomy i przebieg konfliktu;
  • Zachowania uczestników konfliktu;
  • Rodzaje konfliktów w organizacji;
  • Konflikt jako nieodłączny element zespołu;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Umiejętności psychospołeczne pomocne w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów;
  • Rola postrzegania i interpretacji w rozwiązywaniu konfliktów;
  • Style komunikacji – jak rozmawiają strony konfliktu?
  • Różne strategie rozwiązywania konfliktów;

 

Wróć

Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka. Kliknij "Zgadzam się", aby niniejsza informacja nie pojawiała się lub kliknij "Więcej". Więcej...